Dossiers
Blijf op de hoogte van het nieuws via WhatsApp!
whatsapp
Gemeenteraadsverkiezingen Dronten 2018

Lees hier al het nieuws over de gemeenteraadsverkiezingen in Dronten in 2018.

dossiers
Dossier artikelen
ignore touch
15-05-2018 om 08:00
Dronten - Het nieuwe college van burgemeester en wethouders in Dronten staat in de steigers. Er is overeenstemming, maar de mededeling over de nieuwe wethouders wordt waarschijnlijk pas volgende...
ignore touch
20-04-2018 om 10:05
Wanneer je de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen in Dronten nader bekijkt vallen er een paar dingen op. Ik doel niet op de logische winst van de VVD op de Golfresidentie. De partij wint met...
ignore touch
11-04-2018 om 21:18
Dronten – De gemeenteraad van Dronten heeft dinsdag twee formateurs benoemd, die zich gaan richten op het vormen van een college van VVD, Leefbaar Dronten en ChristenUnie. Dat gebeurde op...
ignore touch
10-04-2018 om 17:00
Dronten - In het advies van de informateur voor de vorming van een nieuw college van b+w staat iets opvallend. ‘Er worden geen partijen uitgesloten. Wel gaat men er, met uitzondering van het CDA...
ignore touch
09-04-2018 om 19:03
Dronten – Een college van VVD, Leefbaar Dronten en ChristenUnie. Dat is wat informateur Harry ter Braak als advies geeft aan de gemeenteraad. Ter Braak heeft de afgelopen tijd gesprekken gevoerd...
ignore touch
04-04-2018 om 17:00
Dronten - De tien geboden van de burgemeester voor nieuwe (en oude) raadsleden staan als een huis. Met name ‘Maak asjeblieft als raadslid een keuze uit de vele onderwerpen die op u afkomen. U...
ignore touch
03-04-2018 om 15:01
Dronten - Burgemeester Aat de Jonge zou graag zien dat Dronten voortvarend de toegankelijkheid van stembureaus oppakt.
ignore touch
30-03-2018 om 16:43
Dronten - Eventjes zat Dronten zonder volksvertegenwoordigers, maar donderdagavond is dat gat gevuld. In de raadszaal van het gemeentehuis legden 27 mensen de eed of de belofte af. Zij zullen zich...
ignore touch
30-03-2018 om 09:05
De kiezer heeft gesproken. Het zijn gevleugelde woorden na verkiezingen, al zijn de mechanismen rond stemgedrag nooit goed om te schatten.
ignore touch
28-03-2018 om 23:26
Dronten - In de raadszaal van het gemeentehuis in Dronten heeft de 'oude' gemeenteraad dinsdag afscheid genomen, om plaats te maken voor de benoeming van de nieuwe gemeenteraad morgen.
ignore touch
27-03-2018 om 20:17
Dronten - Wat is er nu eigenlijk doorslaggevend bij het bepalen van de stem van de Drontenaar? Met behulp van het FlevoPanel, het onderzoekspanel van onderzoeksbureau KiekendiefPerspectief, is...
ignore touch
27-03-2018 om 18:00
Dronten - Het CDA is niet meer de grootste partij in de gemeenteraad van Dronten. Maar van een afstraffing door de kiezer, na de bestuurlijke crisis in oktober waarbij twee CDA-wethouders...
ignore touch
27-03-2018 om 13:32
Dronten - De gemeenteraad van Dronten wil donderdag, als de nieuwe gemeenteraad officieel wordt geïnstalleerd, Harry ter Braak benoemen als informateur.
ignore touch
23-03-2018 om 10:15
Dronten - Burgemeester Aat de Jonge tekende vrijdagochtend het proces verbaal, waarmee de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen in Dronten definitief is: winst voor VVD en Leefbaar Dronten....
ignore touch
21-03-2018 om 23:17
Dronten - De nek-aan-nekrace tussen de VVD en het CDA bij de gemeenteraadsverkiezingen in Dronten is gewonnen door de liberalen.
ignore touch
21-03-2018 om 19:00
Dronten - Als de verkiezingen in Dronten ergens over gaan, is het wel of het CDA de grootste partij wordt of niet. Zeker nu de VVD en Leefbaar Dronten al hebben laten weten bij Omroep Flevoland...
ignore touch
21-03-2018 om 13:23
Dronten - Het tussentijdse opkomstpercentage van de gemeenteraadsverkiezingen in Dronten was om 16.00 uur 27,7 procent.
ignore touch
19-03-2018 om 12:37
Lelystad - 'Ik ben er uit! Ik weet op wie ik ga stemmen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen', zegt één van de bezoekers. Het was vrijdag zo ver: de politieke zeepkist in de vijf vestigingen van...
ignore touch
18-03-2018 om 10:01
Dronten - De gemeente Dronten houdt op woensdag 21 maart een verkiezingsavond in het gemeentehuis. Inwoners kunnen hier live de voorlopige uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen meemaken.
ignore touch
14-03-2018 om 17:00
Dronten - Burgemeester Aat de Jonge beklaagde zich donderdag in de wekelijkse persbijeenkomst over een verkiezingsdebat dat bij de Ondernemersvereniging De Driehoek is gehouden. Hij deed dat...
ignore touch
11-03-2018 om 17:46
Dronten / Swifterbant - In het kader van de verkiezingscampagne bracht vrijdag het VVD-Tweede Kamerlid Helma Lodders (portefeuille Landbouw en Belastingen) een bezoek aan Dronten en Swifterbant.
ignore touch
10-03-2018 om 08:10
Dronten - Het CDA Dronten houdt maandag 12 maart haar algemene ledenvergadering in de Open Hof. Het eerste deel is alleen toegankelijk voor leden, maar vanaf 20.15 uur is er een openbare...
ignore touch
09-03-2018 om 18:43
Dronten - Alle politieke partijen in de gemeente Dronten presenteren zich op zaterdag 17 maart in de pop-up Verkiezingswinkel op de hoek Kajuit / Reling in winkelcentrum Suydersee.
ignore touch
09-03-2018 om 17:12
Dronten - ​Vakbond FNV houdt op woensdag 14 maart een politiek café in Dronten. De aan de gemeenteraad deelnemende partijen zijn uitgenodigd om te praten over het thema 'Echte banen en een...
ignore touch
09-03-2018 om 09:54
Dronten - VVD-raadslid Irene Korting uit Dronten is één van de twaalf overgebleven kandidaten die kans maken op de prijs voor het beste raadslid van Nederland.
ignore touch
07-03-2018 om 18:38
Dronten – De nieuwe gemeenteraad zal in haar eerste vergadering na de verkiezingen, na haar installatie op donderdag 29 maart, zich buigen over de benoeming van een informateur.
ignore touch
06-03-2018 om 19:35
Dronten - Burgemeester Aat de Jonge van Dronten hekelt het feit dat er ook de komende gemeenteraadsverkiezingen nog steeds op dezelfde manier stemmen worden geteld.
ignore touch
04-03-2018 om 11:30
Dronten - Onder het motto 'Student, weet in 2 uur wat jij stemt!' organiseert studentenvereniging USRA op dinsdag 6 maart een verkiezingsdebat in Dronten.
ignore touch
02-03-2018 om 13:25
Dronten - Het regent de komende tijd verkiezingsdebatten in de gemeente Dronten.
ignore touch
27-02-2018 om 14:02
Dronten - De discussie tussen PvdA en het CDA donderdag over de uitkomsten van het medewerkerstevredenheidsonderzoek onder de medewerkers op het gemeentehuis in Dronten is donderdag als een...