Dronten

Ophef over condoomverkoop Walibi

Geplaatst op Wednesday 17 June 2015 17:15
  • © Eigen foto

pinterestmail

Biddinghuizen - Dat Walibi sinds kort in het assortiment souvenirs van het pretpark ook condooms heeft liggen, weet inmiddels heel Nederland.

Een klein en bescheiden relletje zorgde vorige week voor de nodige ophef in de landelijke en regionale media, met tal van spitsvondige reacties.

'Kapotjes tussen de knuffels'

De Telegraaf berichtte over het feit dat 'tussen de knuffels en het snoepgoed sinds kort kapotjes met de slogan van het attractiepark liggen' en tekende uit mond van Jaap Oosterveld van de plaatselijke fractie van de ChristenUnie op dat hij dat 'zeer merkwaardig' vindt. 'De doelgroep van Walibi bestaat voor een belangrijk deel uit basisschoolkinderen. Die wil je daar toch niet mee in aanraking brengen? Dit is bizar en absoluut niet volgens onze waarden en normen.' Hij kondigt aan met Walibi in gesprek te willen hierover. Ten slotte prijs het park zichzelf aan als park voor 'kids vanaf 7 jaar'.

Rechts en links

Het inspireerde de jongerenafdeling van de VVD, de JOVD, tot een actie tegen de woorden van Oosterveld. Met de gedachte dat de politiek zich niet moet bemoeien met het assortiment van een ondernemers deelde men dinsdag op de rotonde voor het Walibiterrein condooms met een eigen slogan uit: `Voel de liberaal in je'. Het park kwam men niet op, dat wilde Walibi niet. Die actie zorgde weer voor een links tegengeluid. Paul Vermast van GroenLinks twitterde `Liever geen liberaal in je voelen? Dan kun je altijd nog voor de inhoud gaan!'. Dat is de slogan van de GroenLinkscondoom: 'Voor de inhoud'.

Vraag naar condooms

Walibi zegt dat er doodgewoon vraag is naar de condooms. 'Vorig jaar hebben we een enquête gehouden over mogelijke nieuwe producten', zegt marketingmanager Marc Antonioli in De Telegraaf. 'Daarbij werden condooms het vaakst genoemd.'

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Flevopost' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.